Stránky

utorok 6. marca 2012

Marec mesiac knihy...

...alebo trochu iný post . Keďže počítač, ešte stále nie je fit a ja zatiaľ hľadám  len náhradné riešenia ako môcť publikovať na blog - teda z cudzieho počítača , chcela by som vám dnes ponúknuť niečo z iného súdka .
Okrem oblečenia, topánok a kabeliek , zbožňujem knihy. Som knihomoľ. Nosím ich stále so sebou , preto nosím veľké tašky, ktoré dúfam už čoskoro uvidíte aj vo fotoposte :) Neviem vám presne definovať, aký som čitateľ , presnejšie kam sa zaradiť , čítam v podstate všetko . V pohode priznám , že keď ma kniha nebaví, nedočítam ju aj keby to bol, neviem aký bestseller. Pokiaľ nemám iné povinnosti a mám chuť zvládnem za týždeň aj 5 kníh.Samozrejme sú aj obdobia , keď je ich menej.Knihy však patria neodmyslitelne k mojej práci.Musím mať prehľad , aj keď prioritou sú pre mňa najmä detské knihy.

Dnes by som vám rada predstavila knihu , ktorá ma veľmi zaujala v poslednom období. Ak radi čítate skutočné príbehy , v období druhej svetovej vojny ,s možnosťou sledovať osud jednotlivých postáv vo veľmi ťažkých časoch , kde už len nájsť kúsok porozumenia je šťastie , kde ľudia dokážu bojovať jeden za druhého a dokonca sa môže v takých časoch objaviť aj krehkosť mladej lásky , ktorá však už navždy bude poznačená desivými spomienkami , tak potom táto kniha s názvom Medzi odteňmi sivej sa vám bude páčiť.


V pútavom a miestami až desivo mrazivom príbehu rozpráva mladučká Lina o tom, ako sa počas stalinských deportácií Litovčanov v roku 1941 dostala spolu s matkou a bratom do pracovného tábora na ďaleký Sibír. Jej otca, univerzitného profesora, obvinili z protisovietskej činnosti a popravili vo väzení. Rodina odhodlaná nedať sa zlomiť znáša ustavičné ponižovanie, muky a trápenie dozorcov, ale aj nehostinnú zimu za polárnym kruhom, ktorej mnohí z deportovaných podľahli. Bojujú o každú omrvinku chleba, o každú vykopanú repu, aby mali čo do úst. Mnohí chorľavejú, no v blízkosti niet lekárskej pomoci.

V najdrsnejších podmienkach sa postupne odhaľujú charaktery deportovaných, ale aj ich strážcov. Niektorí prejavujú ľudskosť, súdržnosť, súcit a pokoru, ďalší by radi prežili aj na úkor iných. No aj v tomto neľudskom a mrazivom prostredí vzplanie láska... Podarí sa Line, jej bratovi Jonasovi a matke prežiť, alebo sa stanú obeťami krutého zaobchádzania, hladu a vyčerpania uprostred nekonečnej ľadovej pustatiny?
(Zhrnutie o knihe z martinus.sk)

Ak chcete vedieť ako skončí príbeh, prečítajte si. Okrem dobrých kníhkupectiev, určite nájdete túto knihu aj v knižniciach , takže ak už vaša knihovnička praská , odporúčam práve alternatívu knižnice, kde si knihu požičiate, prečítate a potom vrátite. Pokiaľ uznáte, že kniha vás zaujala natoľko, že ju chcete mať, nie je problém si ju dodatočne kúpiť a kedykoľvek sa k nej vrátiť vo vlastnom knižnom fonde :)

Aká kniha naposledy zaujala vás ??
Teším sa na vaše odpovede :) Želám pekný deň

P.S.: Ak by vás kniha zaujala , rada vám poradím aj ďalšie tituly :)

1 komentár:

  1. Ahoj klotilda. Ja som poslednu knížku zhltla za jeden večer. Knihu som dostala k sviatku, volá sa staci si (ne)zelat..super oddychovka;))

    Adriana

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý váš komentár :)